• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57956
+
-

گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های مجاز تهیه کنید

بازار
گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های مجاز تهیه کنید

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری‌های دامی در این استان، از مردم خواست گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌هایی که گوشت آنها مهر دامپزشکی دارد، تهیه کنند.

به گزارش مهر «زینب محمدخانی» با بیان این‌که به دنبال وقوع سیل در لرستان موارد متعددی از بیماری‌های مختلف دامی در استان مشاهده شده است، گفت: اقدامات دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها آغاز شده است و واکسیناسیون دام‌ها ادامه دارد.

وی شیوع بیماری‌هایی از جمله لمپی‌اسکین، مشمشه، هاری و شاربون را پس از وقوع سیل امری شایع عنوان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای کنترل بیماری‌هایی از این دست در لرستان اندیشیده و به همین منظور واکسیناسیون نیز در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تکید بر ضرورت حفظ آرامش فکری جامعه بیان کرد: شیوه‌های سنتی دامپروری در لرستان متاسفانه احتمال شیوع بیماری‌های دامی را افزایش می‌دهد.محمدخانی با اشاره به اینکه بیماری‌های لمپی‌اسکین و مشمشه پس از وقوع سیل در لرستان موجب تلف شدن چند راس دام شده‌اند، گفت: از این بابت جای نگرانی وجود ندارد و این بیماری‌ها تحت کنترل درآمده‌اند و دفن بهداشتی دام‌های آلوده نیز انجام شده است.وی از مردم خواست گوشت مصرفی خود را فقط از قصابی‌هایی که گوشت آنها ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی است، تهیه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید